piątek, 23 października 2015

Zakupy w lidlu

Zakupy w lidlu

Anka, trzeźwiejąca alkoholiczka z Ostrowca Świętokrzyskiego, zaczęła pić mając lat. Z ciekawości, jak mówi dziś. I z głupoty, żeby zobaczyć . Tak jest tylko w teorii, bo w życiu każdy może kupić alkohol , jak nie sam, to kogoś poprosi, a uczynnych nie brakuje - mówi bezradnie 50-letni . Ja , alkoholiczka , szukam pomocy.


Nie pamiętam, jak trafiłam do domu. Później wszystko opowiedziały mi . Alkoholizm, jak większość uzależnień, to choroba niezaspokojenia. Fragment pochodzi z książki Alkoholiczka , autorstwa Miki Dunin. My rodziną byliśmy normalną.


Dom z ogródkiem, tata pracował w elektrowni, mama była księgową. Brat świetny sportowiec. Jestem alkoholiczką i wiele lat zabrało mi poznanie systemu leczenia w Kanadzie. Ale aby ją uzyskać i zachować, potrzebujemy pomocy. Wyznanie nałogowej alkoholiczki.


Zakupy w lidlu

Jak mogę pomóc osobie bliskiej która ma. Pierogi były ugotowane i ja też. Martwcie się o siebie - strofowałam dzieci, które widziały co się dzieje. Ja alkoholiczką - dziwiła się. Rozmowa z 26-letnią alkoholiczką , która opowiada, z czym musi się.


Zdenerwowała się, że zapisała ją pani na przymusowe leczenie? Mówiłam, że siostra jest chora, że miała zawał, a ja w tym czasie. Syna uderzałam wiele razy w twarz - wspomina pani Grażyna, alkoholiczka.


Coś w nim pękło, postawił ultimatu„ alkohol albo ja ”. Odpowiedziała podobnie jak Ela „jestem dorosła, mam kontrolę nad swoim życiem! Było popołudnie dnia powszedniego, a ja leżałam skulona w łóżku. Klimatyzacja w salonie działała. Słyszałam jej szum, lecz nie czułam . Ona ze swojego alkoholizmu uczyniła moc, otwarcie zaczęła mówić: „Nie piję, bo jestem alkoholiczką.


Ja mówię ludzionie piję, bo się . Gdy spojrzysz na mnie, nie poznasz, że piję. Nie wyglądam jak pijaczka, jak bohaterka filmu. Po prostu alkohol mam w genach i nic z tym nie . W mojej rodzinie nie tylko ojciec pił alkohol , ale również rodzeństwo mojej mamy.


Ojciec traktował ją jak służącą, sprzątaczkę, praczkę kucharkę i kochankę. Niestety jak pije, to Dr Jekyll zamienia się w Mr Hyda. Często stosują ją mężczyźni wobec kobiet- alkoholiczek.


Myślę, że maltretowanym niealkoholiczkom łatwiej sięgnąć po pomoc, bo przynajmniej opinia . Zarówno z perspektywy naukowej (przywołam trochę badań), jak i. Jedną z takich form (nie)radzenia sobie jest właśnie sięganie po alkohol.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty